مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 10:102023-10-30پزشكي

نقش دیابت در بروز بیماری های قلبی و عروقی


فوق تخصص غدد درون ریز و متابولیسم دانشگاه علوم پزشکی شهیدبهشتی، گفت: بیماری های قلبی و عروقی علت بسیاری از مرگ ها در افراد دیابتی است؛ بنابراین اگر بدون تشخیص و درمان باقی بماند می تواند فرد را در معرض خطر بیشتری قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر فرزاد حدائق با اشاره به اینکه بیماری های قلبی _ عروقی، نخستین علت مرگ و میر در ایران و جهان به شمار می رود، اظهار کرد: بیش از 60 درصد خطر حوادث قلبی و عروقی مربوط به ریسک فاکتورهای قابل اصلاح ابتلا به این بیماری هاست.

وی با اشاره به اینکه فشار خون بالا، سیگار کشیدن، بیماری های قندی، چربی بالا و اضافه وزن، احتمال ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را به مراتب بالا می برد، خاطرنشان کرد: اصلاح سبک زندگی بیش از 60 درصد حوادث قلبی و عروقی را کم می کند، پیشگیری اولیه بسیار مقرون به صرفه تر از مداخلات ثانویه یا اعمال جراحی است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، توضیح داد: شاخص توده بدن (BMI) بالا، پرفشاری خون، دیابت، کشیدن سیگار و کلسترول بالا عوامل خطری هستند که اگر سه مورد از آن ها در فردی اعم از زن و مرد وجود داشته باشد، او را در معرض خطر مادام العمر بروز بیماری های قلبی و عروقی قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش دیابت در بروز بیماری های قلبی و عروقی

نقش دیابت در بروز بیماری های قلبی و عروقی