مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 13:352023-11-11اقتصادي

تاکید رییس جمهور تاجیکستان بر گسترش همکاریهای ترانزیتی منطقه


رییس جمهور تاجیکستان از عزم این کشور جهت توسعه ارتباطات تزانزیتی درون منطقه ای و بین منطقه ای خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، امامعلی رحمان رییس جمهور تاجیکستان در شانزدهمین نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی در تاشکند شرکت و سخنرانی کرد.

وی در سخنانی با اشاره به روندهای مثبت در اقتصاد جهانی با تاکید گفت که مجموع تولید ناخالص داخلی اکو از مرز 2 تریلیون دلار گذشته و همچنان به رشد خود ادامه می دهد.

رییس جمهور تاجیکستان خاطرنشان کرد که با وجود این روندهای مثبت، بخش قابل توجهی از پتانسیل تعامل اقتصادی بین کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی همچنان دست نخورده باقی مانده است.

وی در این زمینه ابتکارات متعددی از جمله افزایش همکاری در بخش های مختلف اقتصاد، افزایش تولید محصولات رقابتی، تقویت ارتباطات حمل ونقل درون منطقه ای و بین منطقه ای و توسعه اقتصاد سبز با استفاده از منابع انرژی تجدیدپذیر را پیشنهاد کرد.

رییس جمهور تاجیکستان همچنین به ایجاد زیرساخت های حمل ونقل در منطقه اکو اشاره و عزم کشورش برای کمک به توسعه این بخش در مسیر شرق-غرب، آسیای مرکزی-جنوب آسیا ابراز و خواستار انجام تحلیل جامع وضعیت و چشم انداز همکاری در تمامی زمینه های مورد علاقه طرفین شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید رییس جمهور تاجیکستان بر گسترش همکاریهای ترانزیتی منطقه

تاکید رییس جمهور تاجیکستان بر گسترش همکاریهای ترانزیتی منطقه