مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 11 آبان 1402 ساعت 10:102023-11-02اقتصادي

شبکه پایش گردوخاک باید در سیستان و بلوچستان توسعه یابد


در ستاد ملی سیاست گذاری و هماهنگی مدیریت پدیده گردوغبار در زابل مصوب شد تا با تامین منابع لازم، سازمان هواشناسی کشور شبکه دیدبانی خود را برای پایش بهتر گردوخاک در استان توسعه دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان به نقل از اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان، سحر تاج بخش مسلمان اظهار داشت: برای این منظور تعداد ایستگاه های پایش گردوخاک در شهرستان های شمال استان و برخی مناطق تحت تاثیر پیامدهای گردوغبار منطقه افزایش می یابد.

وی ادامه داد: توسعه ایستگاه ها سبب می شود تا گردوخاک به ویژه در حوزه  سلامت و بهداشت مردم مناسب تر مدیریت شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواشناسی کشور افزود: پدیده های خاکدار به ویژه توفانهای گردوخاک ، پر تکرارترین مخاطره جوی شمال سیستان و بلوچستان است که در سال های اخیر از فراوانی بیشتری برخوردار بوده است.

تاج بخش ادامه داد: خشک شدن تالاب های هامون و وزش بادهای 120 روزه بر شدت رخدادهای گردوخاک در شهرستان های شمال استان افزوده است به طوریکه در بسیاری از مواقع اختلال جدی در حوزه حمل و نقل جاده ای، ریلی و هوایی ایجاد می کند.

وی گفت: داده های ایستگاه هواشناسی زابل نشان می دهد که در تیرماه امسال سرعت بادهای 120 روزه به 126 کیلومتر بر ساعت رسید و سبب تشکیل توفان شن و کاهش شدید دید شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شبکه پایش گردوخاک باید در سیستان و بلوچستان توسعه یابد

شبکه پایش گردوخاک باید در سیستان و بلوچستان توسعه یابد