مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 18 آبان 1402 ساعت 05:002023-11-09پزشكي

برای حفظ سلامت مغز بعد از 50 سالگی چه بخوریم ؟


تمرکز بر رژیم غذایی و خوردن غذاهای سالم، یکی از مؤثرترین راه هایی است که می توانید برای به تعویق انداختن زوال شناختی و بیماری های مغزی و نیز حفظ سلامت مغز بعد از 50 سالگی، - به کار گیرید.

با افزایش سن طبیعی است که سلامت مغز هم کاهش پیدا کند؛ از همین رو حفظ سلامت مغز بعد از 50 سالگی برای رفاه کلی و افزایش طول عمر باکیفیت ضروری است.

پیروی از یک رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی و داشتن فعالیت های تحریک کننده ذهنی راه های مناسبی برای حفظ سلامت مغز در کهنسالی هستند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازسلامت نیوز به نقل از eatthis ، ساختار و رویکرد مغز با افزایش سن تغییر می کند؛ به طوری که اکثر افراد با افزایش سن دچار نوعی اختلال شناختی می شوند که این یک روند طبیعی است، اما فراتر از زوال شناختی طبیعی، عده ای دیگر دچار تغییرات شدیدتر و بیماری های عصبی مانند زوال عقل یا آلزایمر می شوند.

در حالی که عوامل بسیاری بر سلامت شناختی تأثیر می گذارند، تمرکز بر رژیم غذایی و خوردن غذاهای سالم، یکی از مؤثرترین راه هایی است که می توانید برای به تعویق انداختن زوال شناختی و بیماری های مغزی، آن را به کار گیرید.

اگر دهه 50 زندگی خود را سپری می کنید و فکر می کنید که دیگر نمی توان از افت عملکرد مغز پیشگیری کرد، لازم است بدانید همین سن و سال بهترین زمان برای ایجاد الگوهای مناسب مغز و تنظیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برای حفظ سلامت مغز بعد از 50 سالگی چه بخوریم ؟

برای حفظ سلامت مغز بعد از 50 سالگی چه بخوریم ؟