مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 20 آبان 1402 ساعت 10:302023-11-11حوادث

صدور حکم قضایی برای 9 متهم اشیاء تاریخی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد


رییس اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد از صدور احکام قضایی برای 9 متهم اشیاء تاریخی میراث فرهنگی این استان خبرداد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، حسین اصلانی امروز 20 آبان ماه 1402، اظهارکرد: این احکام برای دو پرونده مربوط به حفاری های غیرمجاز در سطح شهرستان های استان صادرشده است.

 رییس اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تعداد متهمان این دو پرونده اشیاء تاریخی 9 نفر بوده که با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی استان دستگیر شده و از آن ها یک شی تاریخی و یک دستگاه فلزیاب کشف و ضبط شده است.

اصلانی بابیان اینکه شی ء تاریخی با هماهنگی دستگاه قضایی کهگیلویه و بویراحمد به موزه باستان شناسی شهر یاسوج انتقال داده شده است، تصریح کرد: طبق نظر کارشناسان حوزه میراث فرهنگی این شی تاریخی مربوط به دوره ایلام میانه بوده است.

او ادامه داد: برای این متهمان بین یک تا دو سال حبس تعلیقی پیش بینی شده است.

رییس اداره حقوقی و املاک اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: با همکاری خوب دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و تشکل های مردم نهاد اجازه دست درازی به آثار تاریخی که هویت و شناسنامه مردم استان است د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور حکم قضایی برای 9 متهم اشیاء تاریخی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد

صدور حکم قضایی برای 9 متهم اشیاء تاریخی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد