مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 9 آبان 1402 ساعت 14:112023-10-31اقتصادي

خودکفایی کهگیلویه و بویراحمد در 3 محصول مهم دامی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از یاسوج، رضا بهنام پور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در تولید شیر، گوشت قرمز و عسل، به خودکفایی رسیده و بیش از نیاز استان تولید دارد.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: در 2 محصول گوشت مرغ و تخم مرغ هنوز وابسته با سایر استان ها هستیم ولی برنامه های امیدبخشی برای کاهش این وابستگی و رسیدن به خودکفایی در دست اقدام است.

وی مجموع تولیدات دامی این استان را 155 هزار و 380 تن اعلام کرد و گفت: این حجم از تولیدات حدود یک درصد کل تولیدات دامی کشور است.

بهنام پور یکی از اقدامات در دست انجام برای افزایش تولید گوشت مرغ در کهگیلویه و بویراحمد را تکمیل دو زنجیره یکپارچه تولید این محصول در گچساران و بهمیی دانست و تأکید کرد: بخش کشاورزی استان معطل تسهیلات است و چنانچه موضوع اعطای تسهیلات به واحد های دامی و طیور به ویژه دو زنجیره کامل ارزش در گوشت مرغ از سوی مقامات ارشد استان و کشور پیگیری و حل شود، فقط در همین گوشت مرغ بیش از یک میلیون قطعه به تولیدات ما افزوده می شود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مردمی سازی یارانه ها و حذف ارز ترجیحی تصریح کرد: تولیدکنندگان این حوزه آسیب جدی دیدند که باید با تزریق تسهیلات هدف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خودکفایی کهگیلویه و بویراحمد در 3 محصول مهم دامی

خودکفایی کهگیلویه و بویراحمد در 3 محصول مهم دامی