مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 23 آبان 1402 ساعت 15:202023-11-14اقتصادي

ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در 125 میلیون هکتار از اراضی ملی در معرض فرسایش


معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: ایران 165 میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان 125 میلیون هکتار قلمرو فرسایشی خاک است و باید طرح های آبخیزداری در آن اجرا شود و مابقی مربوط به فرسایش بادی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قزوین، عباسعلی نوبخت در نشست هم اندیشی ستاد احیا و پایدار سازی دشت قزوین که ظهر امروز در سالن باغستان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: 365 هزار هکتار ظرفیت مطالعات آبخیزداری استان قزوین است که تاکنون مطالعات 240 هزار هکتار آن انجام شده و مابقی نیز که شامل حدود 125 هزار هکتار است، ضرورت دارد امسال شروع شود.

وی با بیان اینکه انسجام خوبی در مدیریت جامع آبخیزداری دشت قزوین وجود دارد، افزود: اگر بخواهیم برنامه ریزی درستی برای این دشت داشته باشیم نیازمند قرارگاه احیای دشت قزوین هستیم که به خوشبختانه با جدیت و پیگیری مسوولین استانی این مهم در استان قزوین انجام شده است.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور تصریح کرد: ایران 165 میلیون هکتار وسعت دارد که از این میزان 125 میلیون هکتار قلمرو فرسایشی خاک است و باید طرح های آبخیزداری در آن اجرا شود و مابقی مربوط به فرسایش بادی است.

این مسوول اضافه کرد: کشور ایران 11 اقلیم از 13 اقلیم در دنیا و 5 منظقه رویشی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در 125 میلیون هکتار از اراضی ملی در معرض فرسایش

ضرورت اجرای طرح های آبخیزداری در 125 میلیون هکتار از اراضی ملی در معرض فرسایش