مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 2 آبان 1402 ساعت 18:252023-10-24حوادث

توله پلنگ کشف شده در کلات تحویل مرکز بازپروری و نگهداری حیات وحش اصفهان شد


معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: توله پلنگ کشف شده در شهرستان کلات تحویل مرکز بازپروری و نگهداری حیات وحش استان اصفهان شد.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون محیط طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: توله پلنگ کشف شده در شهرستان کلات تحویل مرکز بازپروری و نگهداری حیات وحش استان اصفهان شد.

محمد عرفانی، دوم آبان در جمع خبرنگاران افزود: در راستای اجرای برنامه عمل حفاظت گونه پلنگ ایرانی، توله پلنگی که به صورت غیرمجاز از منطقه حفاظت شده ارس سیستان شهرستان کلات زنده گیری شده بود و به صورت امانی و موقت برای نگهداری و رسیدگی به تیمارگاه باغ وحش تحت نظارت کارشناسان حیات وحش مرکز استان تحویل داده شده بود، پس از هماهنگی و برنامه ریزی و برگزاری کمیته های تخصصی معاونت محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان، به سایت بازپروری و نگهداری حیات وحش استان اصفهان انتقال داده می شود.

وی هدف از این انتقال را نگهداری در شرایط نیمه طبیعی و سپس رهاسازی در زیستگاه های مستعد حضور پلنگ خواند و افزود: روند نگهداری این گونه توسط کارشناسان و تیم تخصصی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، می تواند به عنوان نقشه راهی در کشور برای موارد مشابه مورد استفاده قرار گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توله پلنگ کشف شده در کلات تحویل مرکز بازپروری و نگهداری حیات وحش اصفهان شد

توله پلنگ کشف شده در کلات تحویل مرکز بازپروری و نگهداری حیات وحش اصفهان شد