مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 17 آبان 1402 ساعت 16:112023-11-08پزشكي

عمل سزارین در ایران بالاتر از متوسط جهانی!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، حسین حقایی، دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ظهر امروز در مراسم افتتاحیه همایش نقش کلاس های آمادگی برای افزایش زایمان طبیعی که در معاونت بهداشت دانشگاه برگزار شد، به تغییرات جمعیتی در جهان و کشور اشاره کرد و  اظهار کرد با توجه به تغبیرات جمعیتی در جهان و به تبع آن در کشور، سیاست هایی از سال 1400 در خصوص حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اتخاذ شده است.

 وی بر اساس شواهد علمی جوانی جمعیت و افزایش باروری را ضروری عنوان کرد و ادامه داد: افزایش باروری در خانواده های بی فرزند و  تک فرزند در راستای جلوگیری از کاهش و سالمندی جمعیت ضروری است.

 حقایی از نرخ بالای عمل سزارین در کشور از متوسط جهانی ابراز نگرانی کرد و ادامه داد: عمل سزارین در کشور ما از میانگین جهانی بالاتر است و باید با مداخله و اتخاذ تصمیمات مناسب به سمت زایمان طبیعی پیش برویم.

 وی تصریح کرد: بر اساس پیش بینی ها در سال 1430  جمعیت سالمند کشور بالاتر از میانگین جهانی خواهد بود و آذربایجان شرقی نیز در رشد سالمندی جمعیت پنجمین استان در کشور خواهد بود و در این راستا نیز تبعات اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی در پی خواهد داشت.

آذربایجان شرقی کمترین میزان مرگ و میر مادران کشور را دارد   دبیر قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه علوم پزشکی ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمل سزارین در ایران بالاتر از متوسط جهانی!

عمل سزارین در ایران بالاتر از متوسط جهانی!