مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 8 آبان 1402 ساعت 18:252023-10-30حوادث

علت وقوع تصادفات جاده ای چیست؟


سرپرست پلیس راه راهور پایتخت، مهمترین علل وقوع تصادفات جاده ای را تشریح کرد.

- سرهنگ ابراهیم ارزانی سرپرست پلیس راه پایتخت در گفت وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس به موضوع تصادفات جاده ای اشاره و اظهار داشت: عدم توجه به جلو، سرعت و سبقت غیرمجاز، خستگی و خواب آلودگی علت وقوع بیش از 82 درصد از تصادفات رانندگی است.

سرپرست پلیس راه فاتب تصریح کرد: عدم توجه کافی به جلو در هنگام رانندگی که معمولاً در پی صحبت و استفاده از تلفن همراه صورت می گیرد؛ همچنین استعمال دخانیات و خوردن و آشامیدن در حین رانندگی از جمله مواردی است که باعث حواس پرتی راننده و در نهایت بروز تصادف می شود.

وی گفت: سرعت و سبقت غیرمجاز ناشی از عجله و شتاب نیز از جمله مواردی است که منجر به وقوع تصادفات خونین در جاده ها شده و خانواده هایی را سوگوار و عده ای را مصدوم و معلول ساخته است.

سرهنگ ارزانی به رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی اشاره و تصریح کرد: متاسفانه برخی رانندگان فقط به زود رسیدن بدون توقف و استراحت فکر کرده و حتی از خواب خود می زنند غافل از اینکه در جاده به خصوص مسیرهای یکنواخت، چشم ها خسته شده و بعد از طی مسیر طولانی دچار خواب آلودگی شده و این امر می تواند حوادث جبران ناپذیری را در پی داشته باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت وقوع تصادفات جاده ای چیست؟

علت وقوع تصادفات جاده ای چیست؟