مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 14 آبان 1402 ساعت 11:152023-11-05سياسي

قدرت یابی جهان غرب به واسطه توجه به علوم انسانی است


توجه به علوم انسانی و معارف دینی مهم است و اگر دنیای غرب می تواند قدرت نمایی کند و بسیاری از کشورهای جهان را زیر سلطه خود قرار داده ناشی از توجه آنها به اهمیت علوم انسانی است.

- ایسنا/اصفهان فرماندار کاشان گفت: توجه به علوم انسانی و معارف دینی مهم است و اگر دنیای غرب می تواند قدرت نمایی کند و بسیاری از کشورهای جهان را زیر سلطه خود قرار داده ناشی از توجه آنها به اهمیت علوم انسانی است.

محمد شریف زارعی، شامگاه(شنبه، 13 آبان) در آیین بهره برداری از آموزشگاه امام علی(ع) در کاشان، اظهار کرد: بخشی از پیشرفت جهان غرب به علت توجه به علوم انسانی است که فلسفه، جامعه شناسی، ادبیات و سایر حوزه ها را شامل می شود و شاید چند قرن است که این موضوع در غرب مطرح شده است.

وی افزود: چیزی که رهبر معظم انقلاب بر آن تأکید دارند دوری از ترجمه علوم انسانی است.

اگر ما به دنبال ترجمه برویم در دام غرب گرفتار می شویم و از این رو موارد تدریس شده به علت تناقضاتی که با دین ما دارد، مطلوب نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرماندار کاشان تصریح کرد: اگر از مکتب اسلام استفاده کنیم، فرهنگ ما رشد پیدا کرده و به پیروی از آن سایر حوزه ها نیز رشد می کنند و در این شرایط می توانیم ادعا کنیم با تکیه بر علوم برخاسته از روایات و اهل بیت، کتاب های ما بر دنیا حکومت می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدرت یابی جهان غرب به واسطه توجه به علوم انسانی است

قدرت یابی جهان غرب به واسطه توجه به علوم انسانی است