مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 1 آبان 1402 ساعت 21:202023-10-23سياسي

فقط «وزیر اقتصاد» اختیار استعلام از جزییات حساب های مودیان مالیاتی را دارد


هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد که استعلام از جزییات حساب های مودیان مالیاتی تنها در حدود اختیار شخص وزیر امور اقتصادی و دارایی می باشد.

-   تابناک _ هیات عمومی دیوان عدالت اداری اعلام کرد: استعلام از جزییات حساب های مودیان مالیاتی فقط در حدود اختیار شخص وزیر امور اقتصادی و دارایی نه وزارتخانه است.

هیات عمومی دیوان عدالت اداری به دنبال شکایت از وزرات امور اقتصادی و دارایی و در خواست ابطال از زمان صدور اطلاق حکم ماده 46 آیین نامه شماره 180718 تاریخ 13 آذر 1398، مبنی بر حفظ اسرار و محرمانگی اطلاعات حساب مودیان مالیاتی، وارد بحث و بررسی شد و در نهایت با توجه به اینکه، مراتب استعلام از طریق وزیر اقتصاد و دارایی می تواند انجام شود نه وزارتخانه، به عبارتی شخص دیگری حق استعلام و دریافت چاپ اطلاعات حساب ها را ندارد و حتی قابل تفویض به معاونان وزیر هم نیست؛ اطلاق حکم ماده 46 آیین نامه مذکور را باطل کرد.

در رأی مزبور آمده است: با توجه به اینکه قانونگذار در قانون مالیات های مستقیم مصوب سال 1366 با اصلاحات بعدی و سایر قوانین مرتبط با حوزه مالیاتی و اصولا در فرایند وضع و تصویب قوانین بین دو اصطلاح وزارت و وزیر تفاوت قائل شده و اصولا هرگاه انجام امری از جمله تدوین دستورالعمل یا آیین نامه را به وزیر محول کرده، اصل بر این است که شخص وزیر ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فقط «وزیر اقتصاد» اختیار استعلام از جزییات حساب های مودیان مالیاتی را دارد

فقط «وزیر اقتصاد» اختیار استعلام از جزییات حساب های مودیان مالیاتی را دارد