مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 16 آبان 1402 ساعت 09:152023-11-07سياسي

«صلح و پایداری سبز» پیام روز جهانی علم برای زمینیان


روز جمعه، 19 آبان مصادف با روز جهانی علم در خدمت صلح و دوستی است و در این راستا در ایران برنامه های هفته ترویج نیز آغاز خواهد شد تا اثرات ایجاد بستر و فضای مناسب گفتمان پیرامون تأثیر علم، - روز جمعه، 19 آبان مصادف با روز جهانی علم در خدمت صلح و دوستی است و در این راستا در ایران برنامه های هفته ترویج نیز آغاز خواهد شد تا اثرات ایجاد بستر و فضای مناسب گفتمان پیرامون تأثیر علم، فناوری و نوآوری بر زندگی روزمره مردم و زندگی بهتر بر روی سیاره شکننده زمین را بار دیگر برای مردم تبیین کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، پس از کنفرانس جهانی علوم در سال 1999 میلادی، سازمان فرهنگی، علمی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) و شورای بین المللی علوم از سال 2001 مصادف با 1380، روز دهم نوامبر برابر با 19 آبان را به عنوان روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه نامگذاری کرد.

مهمترین هدف یونسکو از این نامگذاری بهره مندی آحاد جامعه از ثمرات علم، فناوری و نوآوری، ایجاد بستر و فضای مناسب گفتمان درباره تاثیر علم، فناوری بر زندگی مردم و صلح و توسعه است.

نامگذاری یک روز جهانی برای به خدمت گرفتن علم در جهت صلح و توسعه، به کاربردن فناوری درجهت بهبود کیفیت زندگی مردم و کاهش تهدیدات اقلیمی ناشی از توسعه تکنولوژی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«صلح و پایداری سبز» پیام روز جهانی علم برای زمینیان

«صلح و پایداری سبز» پیام روز جهانی علم برای زمینیان