مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 29 مهر 1402 ساعت 09:212023-10-21اقتصادي

گام های مثبت یک شرکت دانش بنیان در بی نیاز کردن کشور از واردات بذر گل و گیاه


حمیدرضا جلالی؛ شهرستان محلات با برخورداری از دهکده 110 هکتاری گل و گیاهان زینتی، یکی از قطب های اصلی تولیدگل کشور بوده و به هلند کوچک ایران و بهشت افسانه ای مشهور است.

بیش از یک هزار هکتار از اراضی محلات به پرورش گل و گیاهان زینتی اختصاص یافته و صنعت گل در این شهرستان موجب اشتغال بیش از 7 هزار نفر را فراهم کرده است.

در استان مرکزی یک هزار و 150 هکتار از اراضی به پرورش گل و گیاه اختصاص دارد و بخش عمده تولید گل در استان به تولید گل و گیاهان زینتی شامل گل های شاخه بریده، فصلی و نشایی، آپارتمانی و درخت و درخچه های زینتی اختصاص دارد و شهرستان محلات به واسطه دارا بودن سطح بالایی از تولید گل و گیاه، رتبه اول تولید گل را به خود اختصاص داده است.

استان مرکزی در بخش تولید گل های فصلی و نشایی رتبه اول، در گل های شاخه بریده رتبه دوم و در گل های آپارتمانی و درخت و درختچه مقام سوم و در تولید بذر گل های فصلی و نشایی در کشور رتبه اول را در اختیار دارد.

در سال گذشته حدود 17 میلیون دلار صادرات گل و گیاهان زینتی در کشور صورت گرفته که 12 میلیون دلار آن از تولیدات استان مرکزی بوده است.

 از آنجا که تولید بذر از اهمیت بالایی در صنعت گل و گیاه برخوردار است، با وجود نیاز و تقاضای بالای داخلی حتی در سطح تحقیقات تخصصی نیز تاکنون به این موضوع پرداخته نشده؛ تا ای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گام های مثبت یک شرکت دانش بنیان در بی نیاز کردن کشور از واردات بذر گل و گیاه

گام های مثبت یک شرکت دانش بنیان در بی نیاز کردن کشور از واردات بذر گل و گیاه