مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 22:002023-09-27سياسي

نقد یک نقد: درباره اصلاحات امام بر اساسنامه شورای انقلاب


اخیراً پس از انتشار 6 سند مرتبط با تشکیل شورای انقلاب از سوی موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(اینجا بخوانید)، افرادی با رویکردهای متفاوت به نقد و تحلیل آن ها پرداخته اند.

یکی از نقدها یادداشتی است که در رسانه ای فارسی زبان و مخالف جمهوری اسلامی با نقد اصلاحات امام در اساسنامه شورای انقلاب سعی در ارائه چهره ای ضد مردمی و یکجانبه نگر از ایشان دارد.

نویسنده در این یادداشت ترجیح نگرش مذهبی بر سایر نگرش ها از سوی امام در تشکیل حکومت را از اشکالات اصلی ایشان می داند.

یعنی از نظر او امام در جایگاه مرجعیت دینی که از ابتدای نهضت تمام کوشش خود را به خرج داد تا نشان دهد که حکومت از ضرورت های احکام اسلامی است و در زمان غیبت معصوم هم باید به تشکیل حکومت اسلامی پرداخت و مردم با حمایت قاطع خود و پذیرش رهبری ایشان از همین نگرش حمایت کردند، باید از موضع خود به نفع نگرش رقیب که آن را در تضاد با آرمان های نهضت می دانستند، عقب می نشستند! به راستی کدام عقل سلیم می پذیرد که کسی در جایگاه رهبری یک انقلاب بزرگ و حامیان او که اکثریت مطلق جامعه هستند، در هنگامه پیروزی و تشکیل حکومت، دست از همه اندیشه ها و آرمان های خود بشویند؟ امام ، رهبر ملت ایران بود و در آن زمان به گواهی هزاران عکس و فیلم و روایتهای صادق روایتگران حوادث ایران اکثریت قاطع ملت ایر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقد یک نقد: درباره اصلاحات امام بر اساسنامه شورای انقلاب

نقد یک نقد: درباره اصلاحات امام بر اساسنامه شورای انقلاب