مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 08:452023-09-26اجتماعي

ثبت تالاب گهر در کنوانسیون رامسر ظرف دو ماه آینده


رییس اداره حفاظت و مدیریت زیستگاه ها و امور مناطق و تالاب های اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، گفت: 70 درصد از پرونده تالاب کوهستانی گهر برای پیوستن به کنوانسیون رامسر آماده است، - علی خوشناموند امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه ما در استان چند منطقه تالابی داریم که به عنوان منطقه شکار صید ممنوع ثبت شده است، عنوان کرد: تالاب های یازده گانه پل دختر که متاسفانه یکی از آنها خشک شده است، از مهمترین تالاب های استان به شمار می روند.

وی افزود : گری بلمک بزرگترین تالاب شهرستان پل دختر است که دهه هفتاد به دلیل زهکشی از دست می رود، با صدور اسناد مالکیت در واقع حریم تالاب از بین می رود.

رییس اداره حفاظت و مدیریت زیستگاه ها و امور مناطق و تالاب های اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان گفت: طی ده سال اخیر با تلاش و پیگیری توانستیم یک مصوبه هیأت وزیران را به اسم تالاب های پل دختر مصوب کنیم، علاوه بر این آیین نامه اجرایی را هم داریم، یعنی اگر اتفاقی در تالاب بیفتد بتوانیم با استناد به آیین نامه برخورد کنیم.

خوشناموند با بیان اینکه این حرکت مستلزم این است که ما در تالاب ها طرح و برنامه داشته باشیم، عنوان کرد: همزمان با مصوبه هیأت وزیران طرح مدیریت زیست بومی تالاب های پل دختر را شروع کردیم، سال 96 با وجود تلاش های صورت گرفته این ط


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت تالاب گهر در کنوانسیون رامسر ظرف دو ماه آینده

ثبت تالاب گهر در کنوانسیون رامسر ظرف دو ماه آینده