مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 08:502023-10-18پزشكي

درمان اختلالات روانی با روانپزشک است یا روانشناس؟


رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران با تاکید بر اینکه درمان اختلالات روانی جزیره ای نیست که بتوان تقسیم کرد که کدامیک از اختلالات را روانپزشکان و کدام دسته از اختلالات را روانشناسان می توانند درمان کنند، - رییس انجمن علمی روانپزشکان ایران با تاکید بر اینکه درمان اختلالات روانی جزیره ای نیست که بتوان تقسیم کرد که کدامیک از اختلالات را روانپزشکان و کدام دسته از اختلالات را روانشناسان می توانند درمان کنند، تاکید کرد: خیلی اوقات لازم است بخشی از درمان را یک متخصص در یک رشته خاص انجام دهد و بخشی دیگر را متخصص رشته ای دیگر انجام دهد.

دکتر سید وحید شریعت در گفت وگو با ایسنا، درباره اینکه چه زمانی می توان گفت افراد دچار اختلالات روانی شده اند، اظهار کرد: به طور معمول زمانی که فرد علائم روانی پیدا کند که شدت یا مدت این علائم در حد و اندازه ای است که عملکرد اجتماعی، خانوادگی، فردی و تحصیلی و.

فرد را با مشکل مواجه می کند و فرد به واسطه این حالات مورد تنش، سختی، اذیت و گرفتاری قرار می گیرد، می توان گفت که یک اختلال در آن فرد ایجاد شده است.

وی با اشاره به اینکه منشاء این اختلالات روانی می تواند یک ترس ساده تا اضطراب، افسردگی و حتی وضعیت های شدیدتر باشد، توضیح داد: اولین قدام برای درمان این شرایط تشخیص است، یعنی باید تشخیص داده شود که


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درمان اختلالات روانی با روانپزشک است یا روانشناس؟

درمان اختلالات روانی با روانپزشک است یا روانشناس؟