مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 09:252023-10-07اقتصادي

سـونامی بازنشستگان دهه شصتی


در حال حاضر، صندوق های بازنشستگی به دلایل مختلف و از جمله استفاده دولت از وجوه بازنشستگی در دهه 60، موج بازنشستگی پیش از موعد در آن سال ها و افزایش امید به زندگی در طول این 5 دهه، - با مشکلات متعددی روبه رو هستند؛ این در حالی است که هنوز سونامی بازنشستگان دهه شصتی از راه نرسیده است.

هم میهن نوشت: یکی از مهم ترین بحران های پیش روی آینده ایران، بحران صندوق های بازنشستگی است.

چند سال قبل یکی از کارشناسان سازمان تأمین اجتماعی، تلویحاً به این نکته اشاره کرده بود که باتوجه به وضعیت نامطلوب اقتصاد ایران و نبود چشم انداز پیش روی سالمندان، احتمال وقوع یک اعتراض گسترده از سوی بازنشستگان وجود دارد؛ مگر آنکه برای حل معضلات صندوق های بازنشستگی در کشور راه حلی اندیشیده شود.

آکادمی دانایان اخیراً در گزارشی که بر محور پیشنهاد حسین عبده تبریزی، اقتصاددان به نگارش درآمده است، این بحران را مورد واکاوی قرار داده و در ادامه با ارائه پیشنهادی، راه حل عبور از این بحران را ارائه داده است.

  آنچه از سوی این گزارش ارائه شده، اقداماتی است که به گفته نگارندگان قابلیت اجرا داشته و تاکنون سه مجوز صندوق بازنشستگی تکمیلی ازسوی سازمان بورس و اوراق بهادار صادر شده است؛ دو مجوز از نوع صندوق بازنشستگی شرکتی و یک مجوز از نوع صندوق بازنشستگی عمومی .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سـونامی بازنشستگان دهه شصتی

سـونامی بازنشستگان دهه شصتی