مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 09:052023-09-30بين الملل

قطر خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع تسلیحات هسته ای شد


قطر خواستار تشدید تلاش های بین المللی برای پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع گسترش سلاح های هسته ای به عنوان دولت غیرهسته ای شد و اینکه همه تأسیسات هسته ای این رژیم مشمول تضمین های آژانس بین المللی انرژی اتمی بشوند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از الخلیج آنلاین این موضوع در بیانیه ای از سوی قطر پیش از کنفرانس سالانه آژانس بین المللی انرژی اتمی که هم اکنون در وین در حال برگزاری است، آمده است.

عبدالعزیز سالمین الجابری، رییس کمیته ملی کنترل تسلیحات قطر گفت: قطعنامه هایی از 50 سال پیش از جمله قطعنامه های مجمع عمومی سازمان ملل مصوب سال 1974 ، قطعنامه 487 شورای امنیت سال 1981 و قطعنامه 687 سال 1991 و قطعنامه های آژانس بین المللی انرژی اتمی و کنفرانس پیمان عدم انتشار تسلیحات هسته ای خاورمیانه برای سال 1995 بر این درخواست تاکید دارند.

به نقل از میدل ایست نیوز، قطر از جامعه جهانی خواست تا برای اصلاح مسیر و انجام اقدامات واقعی که به پیشرفت در جهت اجرای قطعنامه ها منجرمی شود، مسؤولیت ویژه ای را به عنوان اعضای دائمی شورای امنیت بر عهده بگیرند.

این کشور معتقد است که پیوستن رژیم صهیونیستی به پیمان عدم اشاعه تسلیحات هسته ای و قرار دادن تمام امکانات هسته ای خود تحت سیستم تضمین های جامع آژانس بین المللی انرژی اتمی، شرط اصلی برای ایجاد یک منطقه بدون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قطر خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع تسلیحات هسته ای شد

قطر خواستار پیوستن رژیم صهیونیستی به معاهده منع تسلیحات هسته ای شد