مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 09:552023-09-25اقتصادي

در دسترس ترین راهِ رسیدن به اقتصاد سبز


رییس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران معتقد است: بومگردی ها به رشد اقتصادی کم کربن و فعالیت های جدید اقتصادی متکی بر مشاغل نیاکانمان منجر می شوند؛ - اقتصادی که به دنبال منافع زودگذر و شخصی، رفاه اجسام فیزیکی و مصرفی که در بیشتر جوامع به اشتباه ثروت نامیده می شود، نیست.

یاور عبیری، رییس جامعه انجمن های حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی ایران در یادداشتی که در اختیار ایسنا قرار داد، با اشاره به شعار امسال سازمان جهانی گردشگری گردشگری و سرمایه گذاری سبز تاکید کرد: سرمایه گذاری سبز در گردشگری حول محور جوامع محلی، پاسداست زمین و رفاه ذهنی است.

او در این نوشتار آورده است: اگر بخواهیم یک جمع بندی از متون علمی و تجربیات بیست ساله گردشگری بومی ایران داشته باشیم، می توانیم رایج ترین اصول گردشگری بومی مبتنی بر اقتصاد سبز را به شرح زیر خلاصه کنیم: 1 ـ گردشگری بومی ابزاری برای دستیابی به رشد و توسعه تاب آور و پابرجاست، که تحقق این مدل توسعه یعنی تعادل بین سه عرصه زیست بوم، اقتصاد و جامعه گردشگری بومی، که از طریق اجرای اقتصاد سبزِ کم کربن عملی می شود.

2 ـ اقتصاد سبز کم کربن در بومگردی تکیه بر مشاغل نیاکانمان است که برای هزاران سال با قوانین عرفی در بطن جوامع محلی جاری است، به عبارتی دیگر با اجرایی شدن اقتصاد سبز کم کربن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در دسترس ترین راهِ رسیدن به اقتصاد سبز

در دسترس ترین راهِ رسیدن به اقتصاد سبز