مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 10:202023-09-26پزشكي

ممنوعیت فروش دخانیات در فروشگاه های زنجیره ای


رییس دبیرخانه ستاد کشوری کنترل دخانیات وزارت بهداشت با انتقاد از تسهیل فرایند صدور مجوز فروش دخانیات و با اشاره به نامه وزیر بهداشت به وزیر صمت، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، مهندس بهزاد ولی زاده در گفت وگو با ایسنا، گفت: سال 1387 وزارت بهداشت دستورالعملی طبق ماده 7 قانون جامع کنترل دخانیات در ستاد کشوری تصویب و با تایید ریاست جمهوری وقت ابلاغ کرد که بر اساس آن تنها سه صنف سوپرمارکت، خواروبار و سقط فروش، اجازه خرده فروشی محصولات دخانی را داشتند.

در واقع طبق این ماده قانونی، صدور مجوز فروش محصولات دخانی از سوی وزارت صمت، منوط به تایید ستاد کشوری کنترل دخانیات است و صدور پروانه فروش برای صنوف مجاز تعیین شده در ستاد، از سوی وزارت صمت انجام می شود.

درخواست وزارت صمت برای فروش سیگار در فروشگاه های زنجیره ای وی افزود: این روند سال ها اجرایی بود تا اینکه بحث فروش دخانیات در فروشگاه های زنجیره ای از سوی وزارت صمت مطرح شد تا این مراکز هم در حلقه عرضه قرار گیرند؛ چرا که معتقد هستند این نوع از فروشگاه ها به دلیل وجود صندوق فروش و قانون پذیر بودن، می توانند اقدام به عرضه محصولات دخانی کنند.

او با تاکید بر اینکه در خرده فروشی محصولات دخانی، ستاد کشوری کنترل دخانیات تصمیم می گیرد که چه صنوفی این کار را انجام دهند، تصریح کرد: اوایل مردادماه سال ج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ممنوعیت فروش دخانیات در فروشگاه های زنجیره ای

ممنوعیت فروش دخانیات در فروشگاه های زنجیره ای