مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 22 مهر 1402 ساعت 11:302023-10-14سياسي

شنبه ها هم تعطیل می شود؟ + جزییات


تا امروز، 120 امضا در مجلس برای در اولویت قرار گرفتن بررسی موضوع افزایش تعطیلات پایان هفته جمع آوری شده است.

- جی پلاس؛ عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با یادآوری جمع آوری 120 امضا برای در اولویت قرار گرفتن بررسی موضوع افزایش تعطیلات پایان هفته، ابراز امیدواری کرد که بتوان تعطیلات کشور را افزایش داد تا تعامل اقتصادی با دنیا نظم بیشتری بگیرد.

محسن پیرهادی که یکی از طرفداران تعطیلی شنبه به جای پنج شنبه است، گفت: نگاه دولتی ها بر این بود که برای افزایش روزهای تعطیل پنجشنبه ها را که در کشور ما تقریباً نیمه تعطیل است و تکلیف آن چندان مشخص نیست در کنار جمعه ها تعطیل رسمی اعلام کنند.

در حقیقت، اگر در ایران، پنجشنبه های نیمه تعطیل به طور کامل در کنار جمعه ها تعطیل رسمی اعلام شود، تعطیلات پایان هفته به دو روز خواهد رسید؛ اما واقعیت این است که در بیشتر دنیا شنبه ها و یکشنبه ها تعطیل رسمی است و اگر پنج شنبه و جمعه نیز در ایران تعطیل باشد، عملاً زمان قطع ارتباط ما و جهان به 4 روز می رسد؛ درحالی که با جایگزینی شنبه به جای پنج شنبه، یک روز از این وقفه کاسته خواهد شد.

پیرهادی به اشاره به اینکه مجموعه تعطیلات جمعه ها و سایر تعطیلات مناسبتی در ایران 79 روز است، گفت: این تعداد با احتساب یک روز تعطیلی بیشتر به 125 روز می رسد که تقریباً با معدل تع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شنبه ها هم تعطیل می شود؟ + جزییات

شنبه ها هم تعطیل می شود؟ + جزییات