مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 6 مهر 1402 ساعت 12:552023-09-28پزشكي

احساس گرما و گرگرفتگی نشانه اولیه بیماری آلزایمر است


بر اساس تحقیقی که با استفاده از نشانگرهای زیستی مبتنی بر خون برای بیماری آلزایمر نشان داده شد، گرگرفتگی، به ویژه در هنگام خواب، ممکن است نشان دهنده خطر بالاتر ابتلا به بیماری آلزایمر در زنان باشد.

- ایسنا/خراسان رضوی بر اساس تحقیقی که با استفاده از نشانگرهای زیستی مبتنی بر خون برای بیماری آلزایمر نشان داده شد، گرگرفتگی، به ویژه در هنگام خواب، ممکن است نشان دهنده خطر بالاتر ابتلا به بیماری آلزایمر در زنان باشد.

به نقل از سایتک دیلی، زنان دو سوم افراد مبتلا به آلزایمر را تشکیل می دهند و نظریه های متعددی درباره علت آن وجود دارد، بسیاری از این نظریه ها بر کاهش سطح استروژن که در دوران گذار یائسگی رخ می دهد، متمرکز شده اند.

تحقیقات قبلی یکی از رایج ترین علائم یائسگی، یعنی گرگرفتگی را با عملکرد ضعیف حافظه و با تغییرات در ساختار، عملکرد و اتصال مغز مرتبط دانسته است با این حال، مشخص نیست که گرگرفتگی با نشانگرهای زیستی آلزایمر مرتبط است یا خیر.

نشانگرهای زیستی و تحقیق جدید پیشرفت های اخیر در ارزیابی آلزایمر شامل توسعه نشانگرهای زیستی مبتنی بر خون برای بیماری آلزایمر است که به ویژه برای ارزیابی خطر، دهه ها قبل از ظهور زوال عقل آلزایمر مفید بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احساس گرما و گرگرفتگی نشانه اولیه بیماری آلزایمر است

احساس گرما و گرگرفتگی نشانه اولیه بیماری آلزایمر است