مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 11:252023-10-08سياسي

هرگونه بهره برداری چوبی از جنگل و برداشت درختان جنگلی ممنوع شد


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 16 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، - طبق مصوبه مجلس، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مکلف به حفظ، احیا و توسعه جنگل ها شد و هرگونه بهره برداری چوبی از جنگل و برداشت درختان جنگلی ممنوع شد.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه 16 مهر ماه) مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه، ماده 36 لایحه برنامه را به تصویب رساندند.

بر اساس این مصوبه، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور مکلف به حفظ، احیا و توسعه جنگل ها در چهارچوب طرح مدیریت پایدار جنگل و جنگلداری نوین می باشد.

هرگونه بهره برداری چوبی از جنگل و برداشت درختان جنگلی، ممنوع است.

تبصره 1، برداشت درختان ریشه کن، شکسته و افتاده تجمعی ناشی از بروز عوامل طبیعی خطرساز (طوفان و سیل، برف سنگین، لغزش و رانش وسیع) و آفت زده غیرقابل احیای جنگل ها (خارج از مدیریت شهرداری ها) و همچنین درختان خطرساز در حاشیه جاده های جنگلی و پارک های جنگلی صرفاً توسط سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با تأیید رییس سازمان انجام می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هرگونه بهره برداری چوبی از جنگل و برداشت درختان جنگلی ممنوع شد

هرگونه بهره برداری چوبی از جنگل و برداشت درختان جنگلی ممنوع شد