مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 13:402023-09-25سياسي

ماجرای فرش های گم شده سعدآباد به کجا رسید؟


ساختمان حافظیه که در فاصله سال های 74 تا 76 به بهره برداری رسیده، در ضلع جنوبی مجموعه فرهنگی و تاریخی کاخ سعدآباد قرار دارد و محل برگزاری جلسات ریاست جمهوری و پذیرایی و ملاقات سران سیاسی و شخصیت های دیپلماتیک کشور های خارجی است.

- گروه گردشگری خبرگزاری فارس؛ نعیمه موحد: چندی پیش منبعی آگاه به خبرگزاری فارس خبر داد که تعداد زیادی قطعه فرش از کاخ سعدآباد گم شده است و این مفقودی در زمان دولت سابق و در منطقه ای کاخ سعدآباد که در اختیار دولت دوازدهم بوده است اتفاق افتاده است.

بعد از انتشار این خبر موج بزرگی از تاییدها و تکذیب ها به راه افتاد و در نهایت گفته شد که افرادی به عنوان مظنون بازداشت و دادگاهی شده اند.

در این گزارش ضمن مرور آنچه در ماجرای گم شدن فرشهای ساختمان حافظیه کاخ سعدآباد اتفاق افتاد، این سوال را مطرح می کنیم که بعد از گذشت حدود 4ماه از انتشار خبر این واقعه، سرنوشت مظنونین و فرشهای گم شده چه شده است؟ اصل خبر چه بود؟ فارس 31 اردیبهشت 1402 نوشت: با روی کار آمدن دولت سیزدهم گزارشی  با عنوان خروج غیر قانونی اموالی نظیر 48 تخته فرش دستباف نفیس و گران قیمت از ساختمان حافظیه سعد آباد طی بازه سال های 1392 الی 1395  ارجاع شد.

کارشناسان این حوزه با بررسی تنها ده تخته از فرش های خارج شده و بر اساس قدمت تاریخی آن، نوع طراحی، مکتب هنری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای فرش های گم شده سعدآباد به کجا رسید؟

ماجرای فرش های گم شده سعدآباد به کجا رسید؟