مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 13:552023-09-26سياسي

تاکید سفیر ایران در تایلند بر افزایش همکاری های دانشگاهی 2 کشور


نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند با سفر به شهر «چیانگ رای» در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه اصلی این شهر شرکت و سخنرانی کرد.

- نماینده سفارت جمهوری اسلامی ایران در تایلند با سفر به شهر چیانگ رای در مراسم سالگرد تاسیس دانشگاه اصلی این شهر شرکت و سخنرانی کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بیست و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه معتبر ما فا لوانگ با حضور سفرا و دیپلمات های خارجی، مقام های دولتی، اساتید و دانشجویان برگزار شد.

در این مراسم، کارشناس سیاسی و فرهنگی سفارت ایران نیز پیام تبریک سید رضا نوبختی سفیر ایران در تایلند، را قرائت کرد که مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

کارشناس سفارت همچنین با چند نفر از دانشجویان ایرانی مشغول به تحصیل در دانشگاه دیدار و گفت وگو کرد.

سفیر ایران در پیام خود با اشاره به روابط دوستانه دو کشور که بیش از 400 سال قدمت دارد خواهان افزایش هرچه بیشتر همکاری ها به ویژه در حوزه های فرهنگی و دانشگاهی شد.

روابط دیرینه ایران و تایلند با حضور شیخ احمد قمی بازرگان و روحانی ایرانی، در آیوتایا، پایتخت پیشین تایلند، بیش از پیش گسترش یافت.

شیخ احمد در سال 1605 به شهر آیوتایا مهاجرت کرد و پس از مدتی توانست در سایه مدیریت و درایت خود به یکی از مقامات عالیرتبه در دربار پادشاه تبدیل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاکید سفیر ایران در تایلند بر افزایش همکاری های دانشگاهی 2 کشور

تاکید سفیر ایران در تایلند بر افزایش همکاری های دانشگاهی 2 کشور