مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 07:452023-09-26اقتصادي

راهکارهای کاهش تولید پسماند در خانه


یک کارشناس تغدیه و شبکه بهداشت و درمان در چهارمحال و بختیاری گفت: مواد غذایی که در حال فساد هستند و طول عمر آن ها رو به اتمام است، می توان با فریز کردن از تولید پسماند جلوگیری کرد.

- زهرا آزاد شهرکی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه متاسفانه حدود یک سوم مواد غذایی که از مزرعه به سفره ما می رسد روانه سطل زباله می شود، اظهار کرد: این موضوع در همه کشورها وجود دارد اما متاسفانه در ایران مقدار زیادی از مواد غذایی به پسماند تبدیل و دور ریخته می شوند و این امر با افزایش جمعیت شیب صعودی دارد.

وی تاکید کرد: خرید و مصرف معقول کالاها اعم از مواد خوراکی، پوشاک، لوازم منزل و.

از راهکارهای صرفه جویی و حفظ محیط زیست است که علاوه بر افزایش توان اقتصاد خانواده،می توان با پس اندازهای کوچکی که از صرفه جویی در خرید یا به عبارت بهتر با خرید صحیح و منطقی، حاصل می شود می توان سرمایه های بزرگی برای فعالیت های مفید ایجاد کرد.

این کارشناس تغذیه در ادامه افزود: دورریز مواد غذایی به غیر از اینکه موجب اسراف می شود، موضوعات مهمی همچون هدررفت انرژی که برای به دست آورد آن مواد غذایی صرف شده است، استفاده از نیروی کاری که برای تولید آن غذا زحمت کشیده شده است و منابع و سرمایه ای که برای رشد آن محصول استفاده شده، مدنظر قرار می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای کاهش تولید پسماند در خانه

راهکارهای کاهش تولید پسماند در خانه