مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 30 مهر 1402 ساعت 13:502023-10-22اقتصادي

صدور 200 پروانه اکتشاف معدنی در 2.5 سال اخیر


معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: آمار تعداد پروانه های اکتشافی که در کشور ثبت شد، افزایشی است و بیش از 200 پروانه اکتشاف در 2.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس حسام مقدم علی امروز یک شنبه 30 مهر، در نشست خبری اکتشاف و گوهرسنگ ها که در سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی برگزار شد، اظهار داشتت: با تعاملاتی که از 2 سال گذشته فی مابین دستگاه های اجرایی زیرمجموعه وزارت صمت در حوزه اکتشافات مواد معدنی اتفاق افتاده است می توان نوید داد که به زودی خروجی های ارزشمندی را به کشور معرفی کنیم که این خروجی ها عمدتا در مناطق کمتر توسعه یافته، یافت شده است که می تواند ظرفیت آبادانی کشور را ارتقا دهد.

  معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی افزود: در بحث عناصر نادر خاکی، ما نمی توانیم ادعا کنیم که ظرفیت استحصال همه عناصر را بصورت صنعتی دارا هستیم.

وی با اشاره به انجام مطالعه ای توسط دفتر صنایع معدنی با نام عناصر استراتژیک گفت: براساس این طرح  16 عنصر استراتژیک مورد نیاز کشور شناسایی شد که بعضی از این عناصر حتی وارداتی حدود یک میلیون دلار داشت، بنابراین براساس شناسایی این عناصر برنامه ای تنظیم شد که در بحث اکتشاف و فرآوری آنها مطالع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صدور 200 پروانه اکتشاف معدنی در 2.5 سال اخیر

صدور 200 پروانه اکتشاف معدنی در 2.5 سال اخیر