مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 12:202023-10-08پزشكي

465 نفر دانشجوی دندانپزشکی در دو سال جدید پذیرش شده است


طی دو سال 3 هزار و 520 دانشجو به ظرفیت رشته پزشکی افزوده شده و 465 نفر دانشجوی دندانپزشکی نیز در این مدت پذیرش شده است.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، ابوالفضل باقری فرد ظهر امروز در افتتاح ساختمان جدید دانشکده دندانپزشکی توانبخشی اراک اظهار کرد:  یکی از نیازهای جدی حوزه سلامت افزایش تعداد متخصص است که برای این مهم باید زیرساخت های لازم آن فراهم باشد.

 وی افزود: پزشکی عمومی نیز نیازمند فراهم بودن زیرساخت ها است و اگر زیرساخت ها نباید با افزایش ظرفیت پزشک عمومی نیز موافقت نمی شود.

   معاون آموزش وزارت بهداشت با بیان اینکه در استان افزایش ظرفیت با پیگیری ها و مکاتبات متعددی انجام شده، محقق شده است، بیان کرد: طی دو سال 3 هزار و 520 دانشجو به ظرفیت رشته پزشکی افزوده شده و 465 نفر دانشجوی دندانپزشکی در سال جدید پذیرش شده است.

باقری فرد با اشاره به اینکه اعتبار مورد نیاز برای هر دانشجوی پزشکی یک میلیارد و 300 میلیون است، تاکید کرد: باید زیرساخت ها فراهم و استانداردها حفظ شود، دانشگاه هایی داریم که فضای کافی و مورد نیاز را ندارد، وضعیت پزشکان متخصص خوب نیست، تغییراتی را در بعضی رشته ها می توان اعمال کرد.

وی گفت: رشته بیهوشی خیلی مظلوم است، ظرفیت های پزشکی براساس زیرساخت ها است و تا زیرساخت ها افزایش نیابد، ظرفیت ها نیز کم خواهد بو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

465 نفر دانشجوی دندانپزشکی در دو سال جدید پذیرش شده است

465 نفر دانشجوی دندانپزشکی در دو سال جدید پذیرش شده است