مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 10:502023-10-19اقتصادي

دستیابی به دانش فنی ساخت گریدهای مختلف نانو سیلیکا با قابلیت کاربرد در صنایع


گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور به دانش فنی نانو سیلیکا دست یافتند، تولید گریدهای مختلف این نانو مواد، آن را به ماده ای قابل استفاده در بسیاری از صنایع تبدیل کرده است.

- گروهی از محققان یکی از شرکت های فناور به دانش فنی نانو سیلیکا دست یافتند، تولید گریدهای مختلف این نانو مواد، آن را به ماده ای قابل استفاده در بسیاری از صنایع تبدیل کرده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ستاد نانو، اصغر کرمی، مدیر فنی این شرکت فناور با بیان اینکه این شرکت از سال 1388 فعالیت خود را روی تولید نانو مواد سیلیکا آغاز کرده است، گفت: در نهایت موفق به تولید انبوه سیلیکای کلوییدی شدیم که محلول در آب است.

کاربرد عمده این نانو ماده در ریخته گری دقیق و ادوات سرامیکی است و در حال حاضر 15 شرکت در این حوزه مشتری این محصول ما هستند.

هر چند دامنه استفاده از این ماده به این حوزه محدود نمی شود و در بخش هایی نظیر رنگ، کاتالیست و تصفیه آب کاربرد دارد.

وی محصول دیگر این شرکت را سیلیکای رسوبی دانست که به صورت پودری تولید شده است، و تولید آن ادامه داد: اجزاء سازنده این مواد نانومتری است اما به هم می چسبند و ساختارهای میکرونی ایجاد می کنند.

این پودر در صنعت آرایشی بهداشتی، پرکننده تایر، آنتی بلاک ها و مات کننده استفاده می شود و تولید صنعتی این ماده به زودی آغاز خواهد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستیابی به دانش فنی ساخت گریدهای مختلف نانو سیلیکا با قابلیت کاربرد در صنایع

دستیابی به دانش فنی ساخت گریدهای مختلف نانو سیلیکا با قابلیت کاربرد در صنایع