مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 20 مهر 1402 ساعت 13:252023-10-12فرهنگي

نخستین همایش شعر ترکی«قراقان سوزلری» در زرندیه برگزار می شود


رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه از برگزاری نخستین همایش شعر ترکی(قراقان سوزلری) در زرندیه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زرندیه احمد جوانمرد ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اولین همایش شعر ترکی(روستا و عشایر) با عنوان قاراقان سوزلری 26 مهرماه سال جاری در محل سالن آمفی تئاتر دهیاری روستای علیشار از توابع بخش خرقان این شهرستان با حضور شاعران، ادیبان، پژوهشگران و فرهیختگان ترک زبان فلات مرکزی ایران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه عده ای به اشتباه گمان می کنند زبان ابزاری است که انسانها با آن فقط با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، زبان دارای کاربردی بسیار فراتر از این موضوعات است، زبان بخشی مهم و تاثیرگذاری از فرهنگ کلی یک جامعه محلی است که ریشه در تاریخ و ارزش های آن جامعه دارد و اگر از آن گرفته شود ادبیات، ارزش ها، سنت ها و بسیاری از داشته های غیرمادی آن جامعه نیز آسیب جدی و جبران ناپذیری خواهد دید.

ما متاسفانه هر ساله شاهد از بین رفتن زبان های محلی و بومی، یکی پس از دیگری، هستیم که ناآگاهی عمومی، قضاوت های نادرست و نابخردانه و البته انفعال بخش دولتی نقش مهمی در آن دارند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه بیان کرد: در شهرستان زرندیه هم علاوه بر گویش های مختلف زبان فارسی، در بخش هایی از آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین همایش شعر ترکی«قراقان سوزلری» در زرندیه برگزار می شود

نخستین همایش شعر ترکی«قراقان سوزلری» در زرندیه برگزار می شود