مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 21:202023-10-04اقتصادي

دومین جشنواره گلرنگ «کاغاجیله» روستای قباق تپه برگزار شد


عصر امروز 12 مهر دومین جشنواره گلرنگ «کاغاجیله» روستای قباق تپه شهرستان کبودراهنگ همزمان با هفته گردشگری در سالن ورزشی این روستا با حضور پررنگ اهالی و گردشگران و مسئولان برگزار شد.

- دومین جشنواره گلرنگ کاغاجیله روستای قباق تپه برگزار شد ایسنا/همدان عصر امروز 12 مهر دومین جشنواره گلرنگ کاغاجیله روستای قباق تپه شهرستان کبودراهنگ همزمان با هفته گردشگری در سالن ورزشی این روستا با حضور پررنگ اهالی و گردشگران و مسئولان برگزار شد.

فرماندار کبودرآهنگ در این جشنواره اظهار کرد: در سال جاری 2600 هکتار از مزارع شهرستان کبودراهنگ به کشت دانه روغنی گلرنگ اختصاص داشت که از این میزان بیش از 600 تن محصول گلرنگ برداشت شد.

وی با بیان اینکه بیشترین سطح کشت گلرنگ کبودراهنگ به روستای قباق تپه اختصاص دارد، افزود: این روستا سالانه دارای 700 هکتار کشت گلرنگ با تولید میانگین 210 تن محصول است.

غلامی با اشاره به اینکه جشنواره گلرنگ قباق تپه در سامانه رویدادهای میراث فرهنگی کشور به ثبت رسیده است، تصریح کرد: قباق تپه یکی از بزرگترین و پرجمعیت ترین روستاهای شهرستان کبودراهنگ و نیز از بزرگترین روستاهای کشاورزی استان همدان به شمار می رود که علاوه بر کشاورزی، خیاطی، عروسک سازی، پخت نان محلی، گلدوزی، رشته بری، میناکاری، صنایع دستی و کیف دوزی مشاغل خان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دومین جشنواره گلرنگ «کاغاجیله» روستای قباق تپه برگزار شد

دومین جشنواره گلرنگ «کاغاجیله» روستای قباق تپه برگزار شد