مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 27 مهر 1402 ساعت 12:552023-10-19بين الملل

چرا اروپا نمی تواند قطعنامه 2231 را وارونه تفسیر کند؟


ایران می تواند در واکنش به نقض رسمی تعهدات برجامی اروپا، بخشی یا همه تعهدات خود را به حالت تعلیق در آورد و قطعا در چنین حالتی اروپایی ها حق هیچ گونه شکایت یا گلایه ای را نخواهند داشت.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - نورنیوز نوشت: کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بیانیه ای مدعی شده اند که تحریم های پیشین سازمان ملل متحد علیه برنامه هسته ای و موشکی جمهوری اسلامی همچنان باقی خواهند ماند.

بر اساس آنچه اروپایی ها سعی در القاء آن دارند، این تحریم ها که تا 18 اکتبر 2023 اعتبار داشتند، تداوم می یابند و اقدام های لازم برای حفظ آن ها انجام می شود! در این بیانیه آمده است؛ شورای اروپا اقدام های تحریمی علیه افراد و نهادهایی را که قبلا مشمول تحریم های اتحادیه اروپا شده بودند، حفظ می کند.

جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز جمعه ششم اکتبر (14 مهر) در بیانیه ای خبر داد که اختلاف ها بر سر اجرای برجام کماکان باقی است و وزرای خارجه سه کشور اروپایی در نامه ای مشترک، اعلام کرده اند که قصد ندارند مطابق با آنچه قبلا اعلام شده بود، در جهت لغو تحریم ها علیه جمهوری اسلامی در روز 18 اکتبر گام بردارند.

در خصوص ادعای اروپایی ها نکات مهمی وجود دارد: نخست؛ چنانچه استراتژیست ها و حقوق دانان غربی صراحتا اذعان کرده اند، اتحادیه اروپا اساسا در مسند و جایگاهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا اروپا نمی تواند قطعنامه 2231 را وارونه تفسیر کند؟

چرا اروپا نمی تواند قطعنامه 2231 را وارونه تفسیر کند؟