مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 15:202023-10-09دانش

دانشگاه ها و پژوهشگاه ها باید موضوع محور شوند


دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان این که دانشگاه ها و پژوهشگاه ها باید موضوع محور شوند، گفت: برای حکمرانی دانش باید دانشگاه ها و پژوهشگاه ها با هم پیوند بخورند، - یک زمانی می گفتند پژوهشگاه ها حق ندارند دانشجوی دکتری بگیرند.

زمانی هدف از جذب دانشجوی دکتری فقط جذب دانشجو است، اما زمانی می خواهند برای علم و پژوهش دانشجو جذب کنند، به حکمت تبدیل می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحسین خسروپناه در نشست مشترک با رؤسای پژوهشگاه های وزارت علوم که با موضوع ماموریت ها و وظایف پژوهشگاه ها در جامعه و نظام آموزش عالی کشور و نحوه ارتقای آن در پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری برگزار شد، اظهار کرد: اینکه علم به فناوری و فناوری به تجاری سازی تبدیل شود، دقیقا مصادف حکمت است و حکمت یک مفهوم قرآنی است، برخی فلسفه را حکمت می دانند در حالی که فلسفه غیر از حکمت است، ممکن است در جاهایی همپوشانی داشته باشند، اما دو مفهوم مجزا هستند.

برای حکمرانی دانش باید دانشگاه ها و پژوهشگاه ها با هم پیوند بخورند دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حکمت معادل خارجی ندارد، ادامه داد: حکمت در عربی لُب ترجمه می شود، در صورتی که لُب خرد است و اگر علم، دانش مبتنی بر تفکر باشد یعنی عقل است، اگر عقل با عقول مختلف جمع شود، لُب است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه ها و پژوهشگاه ها باید موضوع محور شوند

دانشگاه ها و پژوهشگاه ها باید موضوع محور شوند