مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 9 مهر 1402 ساعت 21:502023-10-01اقتصادي

تصمیمات بانک مرکزی علیه بنگاه داری بانک ها


رییس کل بانک مرکزی در اظهارات اخیر خود، علت بسیاری از مشکلات نظام بانکی را بنگاه داری بانک ها اعلام کرد و از برنامه های بانک مرکزی برای بهبود این شرایط گفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از تجارت نیوز، یکی از چالش های اقتصاد ایران در نظام بانکی کشور، بنگاه داری بانک هاست؛ چالشی که از دلایل مهم ناترازی بانک ها محسوب می شود و این ناترازی از مسیر اضافه برداشت بانک ها از بانک مرکزی، به آتش تورم دامن می زند.

با وجود اینکه بنگاه داری بانک ها سابقه ای طولانی در اقتصاد ایران دارد اما این موضوع در سال های اخیر اوج گرفته و مورد توجه دولت ها بوده است؛ طوری که مسئولان دولت و بانک مرکزی بارها با نکوهش بنگاهداری توسط بانک ها، سعی کرده اند که با تهدید آنها از گسترش این موضوع جلوگیری کنند.

حتی چندی پیش، دیوارنگاره میدان ولیعصر تهران نیز با جمله بانک ها غلط می کنند با پول مردم بنگاه داری کنند که از سخنان رهبری در سال 97 خطاب به مسئولان دولت بود، به این موضوع اختصاص یافت.

البته طولی نکشید که فشار بانک ها باعث جمع شدن این دیوارنگاره شد.

در روزهای اخیر نیز یکی از محورهای جلسه مشترک رییس کل بانک مرکزی با مدیران عامل بانک ها، موضوع بنگاه داری بود و محمدرضا فرزین با تاکید بر اینکه در این زمینه نمی توان نسخه واحدی برای تمامی بانک ها تجویز کرد، اعلام کر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تصمیمات بانک مرکزی علیه بنگاه داری بانک ها

تصمیمات بانک مرکزی علیه بنگاه داری بانک ها