مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 24 مهر 1402 ساعت 10:102023-10-16بين الملل

موج تازه کرونا در اروپا و آغاز واکسیناسیون


موارد ابتلا به کووید19 و تعداد بستری های بیمارستانی ناشی از کرونا در اروپا رو به افزایش است و در پی آن، بسیاری از کشورها در این قاره برنامه واکسیناسیون عمومی به ویژه برای گروه های حساس را آغاز کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، با افزایش موارد ابتلا به کووید19، فرانسه مجددا واکسیناسیون عمومی علیه این بیماری را آغاز کرده و مقامات این کشور از همه افراد در معرض خطر خواسته اند تا به منظور مقابله و ایجاد مصونیت در برابر آخرین سویه های در گردش این بیماری، دز به روزشده و یادآور واکسن کرونا را دریافت کنند.

بر اساس گزارش مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا (ECDC)، این در حالی است که موارد ابتلا به کووید19 در بیش از نیمی از کشورهای اروپایی در حال افزایش است.

همچنین موارد بستری شدن در بیمارستان ها و بخش مراقبت های ویژه و مرگ و میر ناشی از این بیماری نیز در برخی از کشورها افزایش یافته است.

در حالی که حدود 73 درصد از مردم در کشورهای اتحادیه اروپا و منطقه اقتصادی اروپا (EEA) دوره اولیه واکسیناسیون کووید19 را گذرانده اند اما میزان دریافت دزهای یادآور واکسن این بیماری در این مناطق کمتر است.

بر اساس داده های مرکز پیشگیری و کنترل بیماری های اروپا، بیش از نیمی از اروپایی ها اولین دز یادآور واکسن کرونا را تزریق کرده اند با این حال تنها 14


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موج تازه کرونا در اروپا و آغاز واکسیناسیون

موج تازه کرونا در اروپا و آغاز واکسیناسیون