مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 09:352023-09-30اقتصادي

نیاز کشور به 2000 پروتز شنوایی طی امسال/ یارانه 25 میلیونی برای پروتز گوش دوم


مدیر طرح و برنامه و دبیر هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران وزارت بهداشت با اشاره به چالش های بودجه ای تامین و خرید پروتزهای شنوایی طی هفت سال گذشته، - در عین حال شرایط کاشت رایگان حلزون شنوایی را تشریح کرد.

دکتر هومن نریمانی در گفت وگو با ایسنا، درباره تاریخچه کاشت حلزون شنوایی در کشور، توضیح داد: کاشت حلزون شنوایی از سال 1372 در کشور ما آغاز شده است و از آن زمان تا پایان سال 1401 حدود 17 هزار عمل کاشت حلزون در کشور انجام شده است که یک افتخار برای کشور است و در منطقه ما را به مقام اول رسانده است و حتی با مقایسه آمارها می بینیم که یکی از کشورهای سرآمد دنیا در این زمینه هستیم.

رشد تعداد مراکز کاشت حلزون وی با اشاره به رشد تعداد مراکز کاشت حلزون در کشور طی سالیان اخیر، بیان کرد: تا سال 1385 تنها 5 مرکز کاشت حلزون در کشور داشتیم اما اکنون تعداد مراکز به 16 مرکز رسیده است و گسترش مراکز سبب بهبود دسترسی ها شده است.

او با بیان اینکه بیمارانی که کاشت حلزون انجام می دهند، پس از انجام عمل می بایست تا یک سال جلسات گفتار درمانی انجام دهند، اظهار کرد: از این رو این موضوع مهم است که فرد در جایی نزدیک به محل زندگی خود این عمل را انجام دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیاز کشور به 2000 پروتز شنوایی طی امسال/ یارانه 25 میلیونی برای پروتز گوش دوم

نیاز کشور به 2000 پروتز شنوایی طی امسال/ یارانه 25 میلیونی برای پروتز گوش دوم