مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 11:152023-09-27دانش

موفقیت پژوهشگران کشور در ساخت نخستین واکسن نوترکیب تحت واحد آنفلوانزای پرندگان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این موفقیت که حاصل نتایج رساله ی تخصصی امیر اصغری باغخیراتی، دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است، - برای نخستین بار در کشور، محققان دانشگاه تهران و دانشگاه فردوسی مشهد در یک همکاری بین دانشگاهی موفق به ساخت واکسن نوترکیب تحت واحد آنفلوانزای H 9 N 2 با استفاده از مهندسی ژنتیک شدند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، این موفقیت که حاصل نتایج رساله ی تخصصی امیر اصغری باغخیراتی، دانشجوی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران است، می تواند علاوه بر کاهش علائم بیماری آنفلوانزای پرندگان تحت تیپ H9N2، سطح ایمنی را بالا برده و سبب کاهش دفع ویروس شود.

جمشید رزم یار، استاد راهنمای اول این رساله درباره اهمیت ساخت این واکسن و دستیابی محققان کشور به فناوری ساخت واکسن نوترکیب با استفاده از مهندسی ژنتیک، گفت: با توجه به اینکه ایران جزو 10 تا 14 کشور تولیدکننده عمده مرغ و تخم مرغ در جهان است، ساخت واکسنی که بتواند باعث کاهش تلفات شده و با ایجاد ایمنی از بیماری جلوگیری کند حائز اهمیت است.

دانشیار دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران افزود: بیماری آنفلوانزا یک بیماری حاد تب نزله ای است که می تواند به راحتی از طریق ذرات تنفسی یا تماس مستقیم منتقل شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت پژوهشگران کشور در ساخت نخستین واکسن نوترکیب تحت واحد آنفلوانزای پرندگان

موفقیت پژوهشگران کشور در ساخت نخستین واکسن نوترکیب تحت واحد آنفلوانزای پرندگان