مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 4 مهر 1402 ساعت 17:102023-09-26اجتماعي

والدین دانش آموزان مراقب کلاهبرداران پیامکی باشند


در آغاز سال تحصیلی جدید کلاهبرداران هم فعال شده و در زمینه ثبت نام سرویس مدارس و یا ثبت نام کتاب درسی دانش آموزان به والدین پیامک هایی می دهند، - محمدرضا رضایی در گفت وگو با خبرنگار فارس در کرمان با اشاره به اینکه بیشترین موضوعی که در پلیس فتا استان تشکیل پرونده سایبری می شود، مربوط به پیامک های کلاهبرداری است، اظهار داشت: این پیامک ها معمولا افراد را ترغیب کرده و یا می ترساند که بر روی لینک های ارسالی کلیک کنند.

  رییس پلیس فتا استان کرمان بیان کرد: اکنون که در ابتدای بازگشایی مدارس هستیم، کلاهبرداران در زمینه ثبت نام سرویس مدارس و یا ثبت نام کتب درسی دانش آموزان به والدین پیامک هایی می دهند.

  وی گفت: یک مدل دیگر پیامک های کلاهبرداری به این صورت است که پیامکی برای فرد ارسال می شود با این موضوع که من پستچی هستم و یک بسته برای شما آوردم، منزل نبودید، برای دریافت اطلاعات بیشتر به این لینک مراجعه کنید، اگر فرد بر روی این لینک کلیک کند، یا اطلاعات مهم و کارت های بانکی آن به سرقت می رود و یا یک بدافزار بر روی گوشی آن نصب می شود.

  رییس پلیس فتا استان کرمان افزود: این نوع پیامک ها را هم در بستر اپراتورهای تلفن همراه مانند همراه اول، ایرانسل و دیگر اپراتورها و هم در بستر شبکه های اجتماعی شاهد هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

والدین دانش آموزان مراقب کلاهبرداران پیامکی باشند

والدین دانش آموزان مراقب کلاهبرداران پیامکی باشند