مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 15:252023-10-04سياسي

دام شیطانی یک جریان خاص برای ایران و افغانستان


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه موضوع حضور اتباع افغانستانی در کشورمان مساله جدیدی نیست، بیان کرد که جریان افغان هراسی به دنبال ایجاد تقابل میان ملت های ایران و افغانستان و چالش سیاست خارجی برای کشورمان است.

- فارس پلاس؛ روایت روز - پس از اتفاقات سیاسی افغانستان که حدود دو سال از آن می گذرد و طالبان مدیریت حکومت این کشور را در دست گرفت، موج جدیدی از مهاجرت افغان ها به کشورهای مختلف از جمله ایران آغاز شد.

در این راستا شاهد حضور متعدد افغان ها در کشورمان بودیم که نگرانی هایی برای جامعه ایجاد کرده است.

وزیر کشور در خصوص تعداد حضور افغان ها در کشور به تازگی مطرح کرده است که به طور رسمی و غیر رسمی 5 میلیون اتباع افغانستانی در کشورمان حضور دارد که در حال ساماندهی آن ها هستیم.

اما به نظر می رسد یک جریان مرموز سیاسی که قصد تقابل ایران با حکومت طالبان را دارد در این حوزه مانور می دهد و با تشدید این نگرانی ها و تزریق ناامنی به مردم سعی دارد آب را گل آلود کرده و ماهی خود را آن بگیرد.

نکته اساسی اینجاست که موضوع تقابل ایران و طالبان پیشتر در خصوص ماجرای حق آبه هیرمند نیز از سوی برخی رسانه های بیگانه و ضدانقلاب پیگیری می شد و حالا موضوع دیگری در این زمینه پررنگ شده است که بسیاری از کارشناسان آنرا افغان هراسی می نام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دام شیطانی یک جریان خاص برای ایران و افغانستان

دام شیطانی یک جریان خاص برای ایران و افغانستان