مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 16:402023-10-09اجتماعي

«مرال ها» قربانی تورهای گردشگری غیرمجاز!


با وجود آغاز «فصل گاوبانگی» بعضی از سودجویان اقدام به برگزاری تورهایی می کنند که از قبل توسط سازمان محیط زیست ممنوع اعلام شده بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار محیط زیست خبرگزاری فارس، با آغاز فصل گاوبانگی (از 15 شهریور)، مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران اعلام کرد که ورود هرگونه تور گردشگری با عنوان تور گاوبانگی در مناطق جنگلی استان اعم از مناطق آزاد و تحت مدیریت این اداره کل در ایام گاوبانگی  ممنوع است.

فصل گاوبانگی به دوره جفت گیری مرال ها گفته می شود که از نیمه شهریور تا اواخر مهرماه ادامه دارد و حیات و بقاء این گونه گوزن تا حد زیادی به آن وابسته است.

در این زمان مرال نر با سر دادن صدا مرال ماده را به جفت گیری و مرال نر را به مبارزه دعوت می کند.

با وجود این اعلام و ممنوعیت ورود تورهای گردشگری به این مناطق، باز هم تبلیغ این تورها در فضای مجازی دیده می شود و این تورهای گردشگری به طور غیرقانونی در حال برگزاری است.

این تورها در شرایطی اقدام به برگزاری بازدید از این مناطق کرده اند که هنوز فصل گاوبانگی تمام نشده است و حضور آن ها در این مناطق ممنوع است.

به اعتقاد فعالان این حوزه، این تورها می توانند آرامش حیوانات را به هم بزنند و با ورود انسان به این مناطق بکر آلودگی محیطی ایجاد کند و از آنجا که مرال گونه ای است که کاملا خود را از انسان پن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«مرال ها» قربانی تورهای گردشگری غیرمجاز!

«مرال ها» قربانی تورهای گردشگری غیرمجاز!