مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 17 مهر 1402 ساعت 12:402023-10-09بين الملل

گنبد آهنین؛ سپر دفاعی موشکی اسراییل را بیشتر بشناسید


گنبد آهنین، یک سامانه دفاع هوایی کوتاه برد که قادر است تا راکت ها و گلوله های توپ را در فاصله 4 تا 70 کیلومتر هدف قرار دهد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، گنبد آهنین از راداری چندمنظوره و یک یا چند راکت انداز با 20 لانچر شلیک موشک تامیر تشکیل می شود که قادر است محل اصابت راکت دشمن را پیش بینی کرده و به منظور صرفه جویی در هزینه راکت هایی را که محل برخورد آن ها در مناطق خالی از سکنه است، نادیده بگیرد.

امروزه گنبد آهنین جای خود را به سیستم های ختس و فلاخن داود داده است که برای تهدید های موشکی بالیستیک میان برد استفاده می شوند.

تاریخچه عملیاتی ریشه ساخت سپر دفاع موشکی اسراییل موسوم به گنبد آهنین iron dome  را می توان به نبرد 33 روزه بین ارتش اسراییل و حزب الله لبنان متعلق دانست.

نبردی که طی آن حزب الله لبنان با پرتاب راکت های متعدد خسارات و کشته های فراوانی روی دست اسراییل گذاشت.

راکت هایی که در اواسط جنگ ایستگاه قطار شهر حیفا را مورد حمله قرار داد، بسیاری از ساکنان سرزمین های اشغالی را آواره کرده و واحد پدافندی ارتش اسراییل را به این واقعیت رساند که سیستم دفاع ضد موشک دیگر کارایی ندارد.

یک سال پس از جنگ 33 روزه، امیر پرتس، وزیر جنگ وقت اسراییل اعلام کرد کمپانی اسراییلی رافائل که تولیدکننده تجهیزات نظامی است، برای مقابله با تهدید های آینده یک سپر د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گنبد آهنین؛ سپر دفاعی موشکی اسراییل را بیشتر بشناسید

گنبد آهنین؛ سپر دفاعی موشکی اسراییل را بیشتر بشناسید