مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 10:352023-09-25اقتصادي

سمنان سومین استان برتر کشور در کمترین فاصله طبقاتی


معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان از معرفی استان سمنان، به عنوان سومین استان دارای کمترین ضریب جینی کشور در سال 1401 نام برد.

- محمد رضا صادقی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان 3 مهر ماه 1402 با اعلام این خبر از این استان به عنوان سومین استان برتر کشور در شاخص کمترین شکاف و فاصله طبقاتی در مناطق شهری نام برد و اظهار کرد: ضریب جینی یکی از معیارهای تعیین فاصله طبقاتی و نشان دهنده نابرابری درآمد یا ثروت در کشور است و عددی بین صفر و یک را شامل می شود.

وی ادامه داد: ضریب جینی صفر نشانگر برابری کامل و ضریب جینی یک بیانگر حداکثر نابرابری درآمد و ثروت است که بر اساس اعلام معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور، میزان این عدد طی یک سال در مناطق شهری استان سمنان برابر با 0/2882 و در مناطق روستایی نیز 0/3408 بوده است.

صادقی در تشریح این ضریب تصریح کرد: تحلیل و ارزیابی ضریب جینی در استان سمنان نشان می دهد که این استان در مناطق شهری، سومین استان کشور است که کمترین شکاف و فاصله طبقاتی را داراست و این امر نقش قابل توجهی را در برابری و عدالت طبقاتی و رفع تبعیض اقتصادی و معیشتی ایفا خواهد کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان در ادامه عنوان کرد: بر اساس تاکید استاندار و لزوم ثروت آفرینی و توجه بیستر به روستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سمنان سومین استان برتر کشور در کمترین فاصله طبقاتی

سمنان سومین استان برتر کشور در کمترین فاصله طبقاتی