مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 5 مهر 1402 ساعت 09:452023-09-27اقتصادي

مشکلات ناشی از طولانی بودن فرایند تخصیص ارز حل می شود


دبیر کمیته حمایت از کسب وکار، با اشاره به طرح مشکلات ناشی از طولانی بودن فرایند تخصیص ارز برای واردات، از ابلاغ بخش نامه جدید بانک مرکزی در راستای حل این مسئله خبر داد.

- دبیر کمیته حمایت از کسب وکار با اشاره به برگزاری هشتادوهفتمین نشست این کمیته و اختصاص آن به مسائل ارزی کشور، از طرح مشکلات ناشی از طولانی بودن مهلت تخصیص ارز در این جلسه خبر داد و گفت: طبق اعلام نماینده بانک مرکزی در این نشست، قرار است با اصلاحاتی که در بخشنامه موجود انجام می شود، شاهد حل مسئله سپرده های بانکی و کاهش زمان موردنیاز برای تخصیص ارز باشیم.

حسین سلاح ورزی، در گفت وگو با اتاق ایران آنلاین تصریح کرد: از مدت ها پیش مشکلات ارزی ناشی از طولانی بودن مهلت تخصیص ارز و تمدید آن و مسدودسازی سپرده نزد بانک ها در دبیرخانه کمیته مطرح و بررسی و در همین راستا نیز نشست های کارگروه تخصصی کمیته با حضور نمایندگان دستگاه های مربوطه برگزار شد.

دبیر کمیته حمایت از کسب وکار، ادامه داد: بخش خصوصی معتقد است که نباید به دلیل مشکلات ارز دولت، تنبیه شده و در صف های طولانی تخصیص ارز باقی بماند.

چون این فرایند طولانی موجب می شود از یک طرف کالای وارد شده در انبار گمرک بماند و دچار افت کیفیت شود و از طرفی با پایان مهلت برای دریافت ارز و ترخیص کالا، میزان سپرده بانکی واردکنن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مشکلات ناشی از طولانی بودن فرایند تخصیص ارز حل می شود

مشکلات ناشی از طولانی بودن فرایند تخصیص ارز حل می شود