مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 26 مهر 1402 ساعت 01:452023-10-17سياسي

میراث فرهنگی ناملموس، راهکاری برای مقابله با تغییرات اقلیمی


تغییرات اقلیمی یکی از مهم ترین چالش ها برای همه کشورهای جهان است و راهکاری که می توان برای زندگی و در مقابل این چالش پیدا کرد، بر اساس دانش سنتی ساخته می شود که در منطقه یا زیرمنطقه آسیای غربی و مرکزی خیلی قوی است و بخشی از میراث فرهنگی ناملموس به شمار می رود.

- ایسنا/اصفهان تغییرات اقلیمی یکی از مهم ترین چالش ها برای همه کشورهای جهان است و راهکاری که می توان برای زندگی و در مقابل این چالش پیدا کرد، بر اساس دانش سنتی ساخته می شود که در منطقه یا زیرمنطقه آسیای غربی و مرکزی خیلی قوی است و بخشی از میراث فرهنگی ناملموس به شمار می رود.

این بخشی از جملاتی بود که در آیین افتتاحیه نشست تخصصی زیرمنطقه ای میراث فرهنگی ناملموس، تاب آوری در برابر تغییرات اقلیمی و تأثیرات آن در آسیای غربی و مرکزی با تأکید ویژه بر نقش فعالان غیردولتی بیان شد که سه شنبه (25 مهرماه) در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اصفهان برگزار شد.

در ابتدای این نشست، آتوسا مؤمنی، رییس مرکز مطالعات منطقه ای حفاظت از میراث فرهنگی ناملموس آسیای غربی و مرکزی تحت نظارت یونسکو در تهران، اظهار کرد: ارتباط متقابل میان پاسداری از میراث ناملموس و تغییرات اقلیمی در حال حاضر ازجمله موضوعات دارای اولویت در اجرای کنوانسیون 2003 است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میراث فرهنگی ناملموس، راهکاری برای مقابله با تغییرات اقلیمی

میراث فرهنگی ناملموس، راهکاری برای مقابله با تغییرات اقلیمی