مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 3 مهر 1402 ساعت 11:302023-09-25فرهنگي

رخشان بنی اعتماد نمی خواست «گیلانه» ترحم برانگیز باشد


رخشان بنی اعتماد که 19 سال قبل فیلم سینمایی «گیلانه» را با محوریت مادری که از فرزند جانبازش نگهداری می کند، ساخت درمقطع اکرانش گفته بود:« نمی خواستم هیچ وقت «گیلانه» ترحم برانگیز باشد، - رخشان بنی اعتماد که 19 سال قبل فیلم سینمایی گیلانه را با محوریت مادری که از فرزند جانبازش نگهداری می کند، ساخت درمقطع اکرانش گفته بود: نمی خواستم هیچ وقت گیلانه ترحم برانگیز باشد، می خواستم تفکر برانگیز باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، رخشان بنی اعتماد 18 سال قبل به بهانه نمایش فیلم گیلانه در ایسنا حاضر شد، بازنشر برخی اظهاراتش همزمان با روزهای یادکرده جنگ هشت ساله ایران و عراق قابل تامل است.

جملات اظهارات بنی اعتماد را با هم می خوانیم: *** موضوع گیلانه جنگ است ،اما نه فقط جنگ ایران و عراق در واقع یک شکل فرامرزی این جنگ مطرح می شود، این فیلم بازتاب شرایط گیلانه ها، اسماعیل ها، میگل ها است که آرزوها،امیدها و سلامتی شان بهاء آن جدال هایی است که در مکان های دیگر اتفاق افتاده است.

*** سیاستهای فرهنگی در دوران جنگ تابع شرایط آن زمان بود ونگاه دیگری را می طلبید و اساسا فضای سینمای جنگ در آن سالها فضای نبود که بتوانم در آن حرف بزنم.

بنابراین نگاه من در آن فضا و شرایط نمی توانست مطرح شود‏، طبیعی بود که باید یک زمانی سراغ این موضوع می رفتم که از زا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رخشان بنی اعتماد نمی خواست «گیلانه» ترحم برانگیز باشد

رخشان بنی اعتماد نمی خواست «گیلانه» ترحم برانگیز باشد