مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 مهر 1402 ساعت 08:052023-10-04پزشكي

چکار کنیم آنفلوآنزا نگیریم


کارشناس برنامه آنفلوآنزا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: دست های خود را به طور مرتب با آب و صابون بشویید، دهان و بینی خود را هنگام عطسه وسرفه با دستمال کاغذی بپوشانید همچنین از لمس کردن چشم، - رضا حبیبی کارشناس برنامه آنفلوآنزا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه آنفلوآنزا یک عفونت ویروسی حاد تنفسی است که معمولا بینی، گلو و راه های هوایی و گاهی ریه ها را مبتلا می کند، اظهار کرد: بیماری آنفلوانزا می تواند به سرعت انتشار پیدا و در مدتی کوتاه عده زیادی را مبتلا کند، ابتلا به این بیماری در برخی افراد ممکن است خطرناک بوده و حتی به مرگ منجر شود.

وی افزود: بیماری آنفلوآنزا از طریق قطرات ریز ترشحات تنفسی هنگام عطسه و سرفه یا حرف زدن در تماس نزدیک یک تا یک و نیم متری همچنین تماس دست با سطوح و اشیاء آلوده به ویروس و سپس تماس دست آلوده با چشم، دهان و بینی انتقال پیدا می کند.

کارشناس برنامه آنفلوآنزا معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان، گفت: بیماری از یک روز پیش از بروز علائم تا 7 روز پس از شروع علائم قابل سرایت به دیگران است.

به گفته حبیبی هر مورد تب و یکی از علائم گلودرد یا سرفه یا هردو که معمولا به طور ناگهانی شروع می شود، مشکوک به آنفلوانزا است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چکار کنیم آنفلوآنزا نگیریم

چکار کنیم آنفلوآنزا نگیریم