مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 18 مهر 1402 ساعت 00:152023-10-09فرهنگي

نویسنده ای که با سکوت برنده شد


«یون فوسه» ، نمایش نامه نویس و نویسنده 64ساله نروژی است که به عنوان صد و شانزدهمین برنده نوبل ادبیات و چهارمین نویسنده نروژی برنده این جایزه شده است.

- یون فوسه ، نمایش نامه نویس و نویسنده 64ساله نروژی است که به عنوان صد و شانزدهمین برنده نوبل ادبیات و چهارمین نویسنده نروژی برنده این جایزه شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از نیویورک تایمز، یون فوسه ، رمان نویس، شاعر و نمایش نامه نویس نروژی، که برای نگارش رمان هایی با مضامین پیری، مرگ ، عشق و هنر دست و پنجه نرم می کند و مخاطبان روزافزونی در دنیای انگلیسی زبان پیدا کرده است، روز پنجشنبه برای نمایشنامه ها و نثرهای بدیع که به ناگفتنی ها صدا می بخشند برنده جایزه نوبل ادبیات شد.

فوسه نویسنده ای پرکار است که حدود 40 نمایش نامه، رمان، شعر، مقاله، کتاب کودک و آثار ترجمه ای منتشر کرده و مدت ها برای به کارگیری ادبیات متعالی در آثارش تحسین شده است.

ناشران بزرگ و پرفروش اغلب از همکاری با کتاب های ترجمه شده خودداری می کنند و در عوض ناشران کوچک از این فرصت استفاده می کنند.

برخی از برندگان اخیر نوبل ادبیات همچون کازوئو ایشی گورو ، لوییز گلیک و باب دیلن در ایالات متحده آمریکا شناخته شده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نویسنده ای که با سکوت برنده شد

نویسنده ای که با سکوت برنده شد