مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 13:002023-10-07پزشكي

سکته قلبی را با معده درد اشتباه نگیرید!


یک متخصص قلب با اشاره به تشابه علائم اولیه سکته قلبی با یک معده درد ساده گفت: متاسفانه همین اشتباه موجب شده برخی افراد به جای مراجعه به پزشک قلب، - ایسنا/کرمانشاه یک متخصص قلب با اشاره به تشابه علائم اولیه سکته قلبی با یک معده درد ساده گفت: متاسفانه همین اشتباه موجب شده برخی افراد به جای مراجعه به پزشک قلب، به متخصص گوارش مراجعه کرده و فرصت را برای جلوگیری از بروز سکته از دست بدهند.

دکتر مصطفی بهره مند در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه سکته قلبی یکی از شایعترین بیماریهای قلبی و عروقی است، گفت: سکته زمانی رخ می دهد که شریان های تغذیه کننده قلب دچار گرفتگی شوند.

وی افزود: این گرفتگی و تنگی عروق به دنبال تجمیع پلاک آتروم طی سالهای متمادی رخ می دهد.

وی با بیان اینکه ریسک فاکتورهایی در تجمیع پلاک آتروم موثرند، گفت: از جمله ریسک فاکتورهای سکته قلبی که تجمیع پلاک در عروق قلب را تسریع می کنند می توان به فشار خون، دیابت، مصرف سیگار و قلیان، چربی خون بالا و سابقه خانوادگی اشاره کرد.

این متخصص قلب و عروق خاطرنشان کرد: اگر فردی چند عامل خطر را به طور همزمان داشته باشد، احتمال تنگی عروق قلب در او بیشتر خواهد بود.

وی افزود: پلاک های تجمیعی در یک نقطه یک لایه سلولی دارند که این لایه سلولی به دلایل نامعلوم پاره شده و در محل پارگی لخته خو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سکته قلبی را با معده درد اشتباه نگیرید!

سکته قلبی را با معده درد اشتباه نگیرید!