مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 مهر 1402 ساعت 22:052023-10-06اقتصادي

کاهش 5میلیارد متر مکعبی مصرف آب در حوزه کشاورزی با اصلاح روش آبیاری


برومندی با اشاره به روش های مدرن آبیاری و اصلاح الگوی کشت هم اضافه کرد : سالانه 25 میلیارد مترمعکب آب صرف آبیاری صیفی و سبزیجات شده که با اصلاح روش های آبیاری می توان به 5 میلیارد مترمکعب کاهش داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، محمدمهدی برومندی معاون وزیر جهاد کشاورزی در سفر به مهاباد اظهار داشت : یک میلیون هکتار از باغات کشور از نظر اقتصادی کارآمدی لازم را نداشته و نیاز به اصلاح و جایگزینی دارد.

محمد مهدی برومندی اظهار کرد : از مجموع سه میلیون هکتار از باغات کشور حدود یک میلیون تن آن درجه سه بوده که حذف و جایگزینی آنها در دستور کار قرار دارد .

معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور باغبانی اضافه کرد : همچنین ارتقای باغات درجه 2 به درجه 1 نیز با تعیین ردیف بودجه و مشارکت باغداران و بخش خصوصی هم جز برنامه ها و اهداف تعیین شده است .

برومندی با اشاره به روش های مدرن آبیاری و اصلاح الگوی کشت هم اضافه کرد: سالانه 25 میلیارد مترمعکب آب صرف آبیاری صیفی و سبزیجات شده که با اصلاح روش های آبیاری می توان به 5 میلیارد مترمکعب کاهش داد.

وی در خصوص سرمازدگی و خسارت بخش باغی هم گفت : با معاونت های مربوطه ، خسارت وارده به بخش های مختلف ارزیابی و به وزارت کشور و ستاد مدیریت بحران ارسال خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 5میلیارد متر مکعبی مصرف آب در حوزه کشاورزی با اصلاح روش آبیاری

کاهش 5میلیارد متر مکعبی مصرف آب در حوزه کشاورزی با اصلاح روش آبیاری